Παραδοτέα

Παραδοτέο 1ης ομάδας:
2ος Παγκόσμιος Πόλεμος: Προπαγανδιστικές αφίσες της Σοβιετικής Ένωσης.
Παραδοτέο 2ης ομάδας:
2ος Παγκόσμιος Πόλεμος: Προπαγανδιστικές αφίσες των Η.Π.Α.
Παραδοτέο 3ης ομάδας:
2ος Παγκόσμιος Πόλεμος: Προπαγανδιστικές αφίσες της ναζιστικής Γερμανίας.

Σε αυτή την εργασία κύριος στόχος διερεύνησης ήταν η εξοικείωση με τις δυνατότητες αφήγησης που έχει η γλώσσα, η εικόνα και ο ήχος. Στην 6η συνάντηση εργασίας, στις 19/11/2014, προσδιορίστηκε το θέμα εφαρμογής, καθώς και τα παραδοτέα των ομάδων. Ως θέμα επιλέχθηκε το ακόλουθο: «Οι αφίσες ως μέσο προπαγάνδας στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο». Με δεδομένο ότι οι αφίσες υπήρξαν το πιο σημαντικό όπλο για την επιρροή της κοινής γνώμης, διερευνήθηκαν παραδείγματα εικόνων που χρησιμοποιήθηκαν και οι τεχνικές επεξεργασίας τους σε συσχετισμό με τα κείμενα που τις συνόδευαν. Στόχος της διερεύνησης ήταν να αναζητηθούν τα μηνύματα που μεταδίδονταν εμμέσως και υποσυνείδητα υπέρ ή κατά μίας άποψης, ενός προσώπου ή μίας πολιτικής επιλογής. Η επεξεργασία του θέματος έγινε με βάση τα εξής βήματα:
  • Μελέτη προτεινόμενης βιβλιογραφίας.
  • Αναζήτηση εικονογραφικού υλικού (αφίσες της Σοβιετικής Ένωσης, της ναζιστικής Γερμανίας και των Η.Π.Α.)
  • Κατηγοριοποίηση του υλικού με βάση συγκεκριμένους άξονες.
Για κάθε μία από τις τρεις ομάδες εργασίας ως παραδοτέο ορίστηκε η υλοποίηση βίντεο, στο οποίο καταβλήθηκε προσπάθεια να αποτυπωθούν τα χαρακτηριστικά και οι κύριοι στόχοι της ιδεολογικής προπαγάνδας ανά χώρα διερεύνησης.
Η ερευνητική εργασία και τα παραδοτέα των ομάδων παρουσιάστηκαν στις 22/01/2015. 
Παρουσίαση της ερευνητικής εργασίας.
Αξιολόγηση της ερευνητικής εργασίας από τους/τις μαθητές/τριες